1.07.2008

Wojny Punickie - przelicznik dla oddziałów oraz plan prac modelarskich na 2008 rok

Zastanawiałem się nad przelicznikiem, jaki powinienem wybrać dla oddziałów – część wojsk, jakie pomalowałem kiedyś jest wystawiona w przeliczniku 1/25, który jednak ze względu na konieczność zrobienia bardzo dużej liczby figurek nie wydaje mi się możliwy do utrzymania.
Patrząc na zagadnienie z drugiej strony nie ma zbytniego sensu przyjmowanie bardzo wysokiego przelicznika – wtedy bardzo trudno jest odtworzyć podstawowe formacje, a co za tym idzie nie jest możliwe przy dużym przeliczniku symulowanie taktyki charakterystycznej dla poszczególnych armii (taki problem występuje w przepisach typu DBA).
Reasumując zdecydowałem się na przyjęcie przelicznika 1/50, który zagwarantuje mi dwie sprawy: ograniczy armie do rozsądnych rozmiarów oraz pozwoli, w razie potrzeby, w miarę bezproblemowo przejść do przelicznika 1/25 poprzez łączenie oddziałów.W przypadku konieczności wystawienia bardzo dużych armii, będę przyjmował przelicznik 1/100, czyli będę wystawiał symetrycznie dla obu stron o połowę mniej jednostek niż w rzeczywistości.

Chciałbym w tym roku odświerzyć i sformować posiadane przeze mnie oddziały (głównie są to formacje przeciwników Rzymu) oraz wystawić rzymską armię konsularną (w sumie było to około 20 tys. żołnierzy czyli będę potrzebował około 400 figurek).

Brak komentarzy: