1.10.2008

Skandynawia w XIII-XVw.

Kolejnym tematem z okresu późnego średniowiecza, który mnie interesuje i jaki chciałbym "odkurzyć" są dzieje państw skandynawskich - od okresu krucjat przeciw Bałtom i Rusi po Unię Kalmarską i jej rywalizację z Hanzą (i popierającym Hanzę Zakonem Krzyżackim).

Szczególnie jestem zainteresowany kwestią współpracy Unii Polsko-Litewskiej oraz Unii Kalmarskiej przeciwko Państwu Zakonnemu.

Jak dotąd robiłem tylko rycerzy duńskich i szwedzkich oraz elementy zaciężnej piechoty duńskiej stanowiącej podstawową siłę floty tego królestwa. Zrobiłem też ok. 20 wojowników estońskich. Całość wymaga jeszcze washa.
Zgromadziłem także materiał na chłopskie pospolite ruszenie duńskie, które wyglądem i standardem uzbrojenia bardzo przypominało Wikingów z wcześniejszych wieków.
Mam w dalszych planach zrobienie kilku okrętów charakterystycznych dla flot: duńskiej i hanseatyckiej.
Temat ten także obejmuje zrobienie figurek charakterystycznych dla Rusi i Mongołów (Tatarów).

Brak komentarzy: