1.04.2008

Najbliższe plany (Antyk)

Ostatnimi czasy dosyć głęboko zakopałem się w XX wieku, a szczególnie w okresie współczesnym i w związku z tym moje projekty dotyczące wcześniejszych okresów historycznych pokryła gruba warstwa kurzu zapomnienia. Nie mniej mam zamiar odkurzyć kilka najciekawszych tematów.

Zawsze interesował mnie okres Wojen Punickich, ale nie tylko w kontekście walki Rzymu z Kartaginą - tylko szerzej, jako czas kiedy Rzym po kolei pokonał i podporządkował sobie lub zniszczył wszystkich swoich sąsiadów w basenie Morza Śródziemnego i w rezultacie swych działań stał się hegemonem całego świata starożytnego.

Od strony wargamingowej jest to okres niezwykle skomplikowany, w którym należy uwzględnić cały szereg mniejszych i większych graczy, typów organizacji wojska, taktyki, uzbrojenia, a także konieczność prowadzenia działań zarówno na lądzie i na morzu.Ważne dla prawidłowej symulacji są też różne aspekty polityki prowadzonej przez głównych i mniejszych graczy.

Pisząc o głównych graczach mam na myśli: Republikę Rzymską, Kartaginę, Macedonię oraz Państwa stworzone na gruzach dawnego imperium Aleksandra Wielkiego przez Seleukidów i Lagidów. Wśród mniejszych graczy najważniejsze są związki greckich polis (np. Związek Achajski i Związek Etolski), a także mniejsze państwa i miasta helleńskie i hellenistyczne (np. Sparta, Pergamon, Syrakuzy czy Massylia). Istotne jest także uwzględnienie różnych plemion i ludów: Numidów, Iberów, Celtoiberów, Celtów, Ilyrów, Samnitów, Traków itd.

Chcąc odtwarzać walki z tego okresu nie chcę posługiwać się żadnym uproszczonym systemem bitewnym typu DBA, ze względu na to że takie systemy nie oddają dobrze organizacji, taktyki i sztuki wojennej charakterystycznych dla danych armii.

Tyle tytułem wstępu - ciąg dalszy niebawem.

Brak komentarzy: